środa, 11 września 2013

Ciastka półfrancuskie

Znalazłam jakiś przepis, więc ... działam
mniam

  • dwie szklanki mąki i trochę - to wychodzi jakieś 300 g 
  • 250g masła lub margaryny - zimnej , najlepiej z lodówki
  • 2 żółtka 
  • 3 łyżki śmietany
to jest to trochę 

Masło posiekać z mąką

 dodać żółtka

i śmietanę

Wyrobić ciasto

Gotowe

Włożyć do lodówki na 2 godziny lub dłużej.
Wałek po mamie i wałkujemy - trochę się przykleiło:)

Schłodzone ciasto rozwałkować na cienki placek , ok. 0,5 cm

T
Takie dziwo mi wyszło po rozwałkowaniu
Do wycinania ciastek użyłam małej szklanki

Wyciąć ciastka - dowolne wzory ale niezbyt małe
Rozbełtać białko i posmarować nim ciasteczka.
Posypać ciastka cukrem.
Pierwsza partia

Piec w temperaturze 200 stopni C , ok 15 minut
Pierwsza partia piekła się 25 min.
Tak wygląda ciastko w przekroju - oczywiście kroiłam zębami :)
Pomyślałam, że dodam mój niedawno zrobiony dżemik aroniowy
Po upieczeniu wygląda nieciekawie ale smakuje pysznie

Super ... co?
Wyglądają apetycznie i również tak smakują :)
Słodkość ciastka zależy od ilości cukru jaką się posypie na wierzchu, ciastka z dżemikiem są bardziej płaskie ale smakują lepiej , według moich kubków smakowych :)

Brak komentarzy: